четвъртък, 15 юни 2017 г.

Кюфтенца от скумрия - постни

Това не е точна рецепта. По-скоро идея. Много вкусни кюфтенца, почти не се усеща вкусът на рибата. А и от една риба могат да се нахранят повече хора. :)

Аз използвах домашно маринована скумрия от буркан. Маринатата е вода, сол, оцет, олио в минимални количества. От няколко месеца винаги мариноваме скумрията преди готвене, за да не е толкова тежка. Любимата ми мързелива марината е бяло вино и мащерка. Но внимавайте с мащерката: ако е повече, горчи. Марината, която ползвам обикновено е следната: заливам рибата с домашен ябълков оцет, 2-3 начупени дафинови листа, мъничко салвия, мъничко мащерка, 2-3 зърна бахар, 2-3 зърна черен пипер. Сол не слагам, защото вкъщи ядем по-безсолно, а скумрията е естествено солена.

За кюфтетата:
месото от рибата без костите накълцано или намачкано (ако е речна риба, се мели много ситно заедно с костичките два пъти със ситна решетка на месомелачката: вижте тук)
повечко лук (на половин риба сложих една малка главичка.)
овесени ядки (около 1 с. л.)
кимион
семена копър
куркума
сол

Оформят се малки плоски кюфтенца и се пекат в грил тиган. Няма нужда от яйце, не се разпадат, самата риба е лепкава и ги споява. Овесените ядки също са лепкави.

На мен ми излязоха 6 малки кюфтенца. Хапнах ги със спагети и салата от краставици. Две кюфтенца ми останаха. Много засищат.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...