вторник, 13 август 2013 г.

Моят старец Иосиф Исихаст и Пещерник

Старецът Ефрем Светогорец

За поръчки: тук

стр. 10:

Майка ми живееше като монахиня, усърдно постеше, молеше се, беше добродетелна и обичаше монашеството. Винаги ме  държеше край себе си, понеже, когато съм бил младенец, получила известие, че ще стана монах. По време на молитва видяла звезда, напускаща дома ни и отлитаща към Света Гора, и чула някакъв глас:
- От трите деца само това ще живее.
Майка ми се уплашила:
- Ох, две деца ще ми починат и само това ще ми остане!
Не знаела, че трябва да изтълкува това предизвестие в смисъл, че едното й дете ще живее близо до Бога. По-късно осъзна, че това било видение за отиването ми на Света Гора. Ето защо строго ме наблюдаваше и не позволяваше да се отдалечавам от нея - за да принесе на Бога колкото е възможно по-чисто приношение.
Самата тя бе за мен човек, от когото можех да вземам пример. Колко често я виждах да се зтавря в кухнята и по цяла вечер на колене да се моли със сълзи!

За четене онлайн на руски: http://www.isihazm.ru/?id=93 и тук: http://www.diveevo.ru/637/

Няма коментари:

Публикуване на коментар

КОМЕНТАРИТЕ СЕ ПУБЛИКУВАТ, СЛЕД КАТО БЪДАТ ОДОБРЕНИ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...