четвъртък, 7 февруари 2013 г.

Митар или фарисеин? Не, български православен християнин.

Аз съм православен християнин. В църквата влизам по големи празници, случва ми се да постя, но преди всичко живея според девиза: "Живей сега, защото после дълго ще си умрял." Не правя нищо за църквата, не се интересувам как се чисти след накапалите свещи, но съм готов на бой, ако някой ми загаси свещта преди да догори до край. Броя църковните имоти и парите, които свещениците печелят от треби и цъкам с език. На дядо поп каквото и да дам, все ми се вижда много, но за да взема изпит, бих се изръсил. Забравям, че моите поробени прадеди са давали кой каквото може, за да строят храмове. Днес църквата е богата, аз живея извън нея и проблемите й не ме вълнуват, докато не ги покажат по телевизията.
Аз съм православен християнин. Не знам за тайния подвиг на многото съвестни свещеници, не виждам социалната им дейност - грижи за болни, чудесните оздравявания по техните молитви, работата с наркомани, паричната помощ за вдовици и сираци... Чувал съм нещо за лявата и дясната ръка, но най-добре знам: "Лява ръка - десен джоб." И затова в това гледам: кой какво откраднал, кой с какво ощетил народа. Виждам само как църквата хули невинни хора и ги нарича еретици: Ванга, Дънов, папата. И това, ако са свещеници! Така да нападат невинните хорица! Били погубвали души. Аз душата я не виждам, какво все за нея ми приказват.
Аз съм православен християнин. Аз ще казвам какво да се прави в църквата. Съборност, Свети Дух, смирение - красиви думи, но аз не искам думи, а дела. Свещеници, Свети Синод - те трябва да ми служат, значи аз ще кажа какво и как да става. Подписки, фейсбук акции, изказвания по телевизията... Ако трябва и в ръкопашен бой ще вляза, за да се чуе думата ми! Ама ха! Без мен нов патриарх ще избират!
Аз съм православен християнин, но чакам свещеникът да дойде при мен. Така де, малко мисионерска дейност да развият, стига са се уяждали. Я ги виж какви са дебели, нищо, че може и от нерви, болест или преумора да са натрупали килца. Не съм чувал, че в чужбина хората пътуват два часа с кола, за да отидат на служба в православна църква, и не ме интересува. Ще мисионерстват, нищо, че живея през улицата от църквата и ако ми подарят иконка с някоя молитва на гърба я хвърлям в кофата за боклук.
Аз съм православен християнин с мнение. И държа то да бъде чуто. И да формира мнението на още много такива православни християни като мен.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

КОМЕНТАРИТЕ СЕ ПУБЛИКУВАТ, СЛЕД КАТО БЪДАТ ОДОБРЕНИ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...