неделя, 22 януари 2012 г.

ДЕТСКИ СТИХОТВОРЕНИЯ архим. Серафим Алексиев


Можете да намерите всичките му детски стихчета тук!   
И аудио за същите тук.

Басните му тук.
И аудио тук.


АЗ ИМАМ ДВЕ РЪЧИЧКИ

Аз имам две ръчички,
две мънички сестирчки,
еднавъв друга знаят
сами да си играят.

Аз имам две краченца
две палави момченца,
едно след друго тичкат
и много се обичкат.

Аз имам две очички
небесни две звездички
примигват, нежно греят,
ту плачат, ту се смеят.

Аз имам две ушенца
две мънички мишленца
на глухи се преструват,
но всичко, всичко чуват.

В средата на лицето
е вирнато нослето,
по мириса познава,
какво ще го гощават.

Устата ми обича
да бъбри и да срича
две думи нежно, сладко -
да казва: "Мамо! Татко!"

СЪН ЗА ПРОЛЕТТА

Под снега зелената елхичка
спи, увита в своя  бял кожух.
В лед скована, малката рекичка
песен не разнася в дола глух.
Вред мълчание обгръща всичко
сякаш под властта на тайнствен дух!

Спи елхичката и сън сънува -
пролет е, и топло слънце грей.
Минзухар цъфти, и звън се чува.
Агънце около нея блей.
Птичка пъстра в клонките лудува -
хвръкне, кацне, спре се и запей!

Ех, ти пролет, блян скъп на сърцата!
С твоя сън и мракът на нощта,
и на дните тежки теглилата,
и на злото безнадеждността -
всичко се понася, че душата
с вяра чака тебе, пролетта!

МОЙ ПЛАНИНСКИ СВИДЕН КЪТ

Духна вече топъл юг.
Снеговете се топят.
Аз съм пак при тебе тук,
мой планински свиден кът!

Светят утринни пожари!
Никне първата трева.
Къпят се брезите стари
във небесна синева.

Още друмят бук и бор
по замръзналия скат.
Но в спокойния простор
вече ей мухи летят.

Виж, тук цъфнало кокиче!
А онуй какво е там?
Из тревичката наднича
минзухар едвам-едвам.

Татък хе, между скали
скача весело поток.
Любопитните ели
гледат буйния му скок.

Първа птичка пей в гората.
Горе в сняг върхът блести.
А над него в небесата
Пролетта лети, лети!...



Няма коментари:

Публикуване на коментар

КОМЕНТАРИТЕ СЕ ПУБЛИКУВАТ, СЛЕД КАТО БЪДАТ ОДОБРЕНИ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...