сряда, 21 декември 2011 г.

Пазарджишката библиотека

Антоний получи първата си карта за библиотека на 2 години и 5 месеца. Може и по-рано - още от раждането. Долна граница няма, но уви има горна. :( Не може да сте над 14 години. За мой късмет си имам две деца, така че ще се възползвам и аз от техните карти, за да си взимам детски книжки. А като пораснат, ще си родя ново. Майка на 45? Защо не? Само ще си сменя прякора на Сарра. ;)

Детският филиял на библиотеката е в центъра на града близо до Тортата, където има детска площадка. Направи ми впечатление още първия път като я видях. Витрините са украсени с весели лепенки и просто преливаха от книжки, включени в Голямото четене. За празника на българските будители зад тях оживяха образите на св Иоан Рилски, св Паисий Хилендарски, дякона Левски... В момента са приютили приказки - коледни и любими вълшебни.

Когато влязохме да си извадим карта, служителката веднага си спомни, че предишната седмица питахме за необходимите документи. Предаде ги за обработка на колежката си и ни заведе при щандовете с книги след като се запозна с предпочитанията ни - книжки с картинки и на английски. Без да бърза прегледа рафтовете и ни предложи такива красоти, за които аз самата не съобразих да търся. По нейна препоръка си взехме Christmas in the Toyshop и Best Friends for Frances. Аз се нахвърлих на Mother Goose, взехме и нея. После ни показа чудни приказки на Андерсен, отново с красиви картинки. Почувствах се като богат клиент на елитен бутик, така добре се отнесе към нас жената. Може би малко я разочаровахме, защото щом чухме за Франклин отхвърлихме горкият Андерсен, но аз съм сигурна, че съвсем скоро ще изчетем и него.

И така тръгнахме си с 6 книжки (максимално позволената бройка): трите английски и три за Франклин. За наш късмет има много, много, много, ама наистина много книжки за Франклин, така че ще си го четем дълго време. Тези трите вече почти на изуст ги научихме, но дерзаем и си ги препрочитаме, защото знам, че децата обичат да им се четат познати истории. Като бяхме деца брат ми толкова пъти беше слушал Барбароните, че ако чуеше мама да казва нещо грешно, я поправяше. Имаме един месец да си четем тези книжки и след това ще си вземем други. Веднъж или два пъти месечно като ги сменяме може би ще е достатъчно. Ще видим как върви. По-нататък може и по-често. Колкото повече расте Антоний толкова повече време ще прекарваме в библиотеката. Иска ми се да се чувства по-уютно в нея, отколкото в кафенетата. А библиотеката може да се ползва и като интернет кафе без консумацията на храни и напитки. Децата могат да ползват интернет безплатно до 30 минути на ден.

Имат си и собствен сайт: http://www.libpz-bg.com/ От него научавам, че има и ежеседмична прожекция на филм. Аз самата още не съм го прегледала, но ще е друг път. Илия ме зове.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

КОМЕНТАРИТЕ СЕ ПУБЛИКУВАТ, СЛЕД КАТО БЪДАТ ОДОБРЕНИ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...