сряда, 7 юни 2017 г.

Две стихотворения за св. Богородица от Дора Габе

Света Богородичка 

Света Богородичке, мъничка,
Със златно слънце на главичката,
Направи ме да съм по-добричка,
Поведи ме кротко за ръчичката.
Днес е Коледа – камбани бият,
Мама е на черква с татко ми,
А децата вън със сняг се бият
И устата им са пълни, лакоми.
Те не знаят, че дечица има
От войната гладни и заскитани.
Запази ги в тая люта зима
И стопли ги с твойто топло дишане.
Света Богородичке, мъничка,
Със златно слънце на главичката,
Запази ми: татко, мама, всичко
И на стряхата недей забравя птичката!



Божа майка 

Кой кого не слуша,
Кой кого обижда,
Божията майка
От небето вижда.

Всяка лоша дума,
Малка и голяма,
На сърце й пада
Като тежък камък.

А пък щом ударят
Някое сираче,
Божията майка
На небето плаче.
Майчица отгоре,
Майчица на всички
Хора и детенца,
И треви, и птички!

Тъй ли все при тебе
Злото не отива?
Тъй ли ще го носиш
Кротка, търпелива?


http://de4urlig6tina.narod.ru/praznitsi.html
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...