сряда, 14 октомври 2015 г.

Стар Завет -любимите ми места

Дълго време отлагам да пиша  за това. Забелязали ли сте, че, когато споделите нещо, по някакъв начин бивате ограбени.  Не мисля, че е  суеверие, че, когато  се похвалиш, че детето слуша, то става непокорно. Закономерност е. Сигурна съм, че има духовно обяснение, но още не съм го намерила.

И  така. Преди доста време  започнах  да чета Стария Завет. Чета го лаишки, като сравнявам с преразказа и  тълкуванието в Закон Божий. Четенето  не ми върви. Ветхозаветните порядки са ми много груби, стряскащи, отблъскващи. И все пак не спирам да чета, защото има някои много  сладки моменти.

И така, любимите  ми  места от Стария Завет.

1. Забелязали  ли сте, че, където и  да отиде  Авраам, първата  му работа е  да построи  жертвеник?

2.Йосиф! Колко много поука и  символика има в неговия  живот. Свят живот: непорочен, търпелив, смирен, скромен, предобраз  на Христа, верен на Бога  и  в добро, и  в лошо и възнаграден за това, а  заедно с него и цялото му семейтво, незлоблив към братята си. Мисля, че някой трябва да разкаже историята му за деца, като вмъкне обяснение на всичко  това.

3. Замислих се дали  достатъчно благоговейно  се отнасяме съм свети предмети. Когато ковчегът на Завета  се наклонил, и го подкрепили да не падне някои   от  евреите, на които Бог не бил разрешил да го докосват, те мигом паднали  мъртви. Това ме порази!

Сега се сещам само за тези. Пропускам очевидните като Адам и Ева и  първородния грях, Каин и  Авел и как Бог приема жертвата на Авел, защото вижда, че е от чисто сърце, а  не по друга причина, как предупреждава Каин да се бори  с греха. Жертвата на Аврам и Яков, натоварен с дървата за жертвеника като предобраз на Христа, носещ кръста си към Голгота. Жената на Лот.

Едва изчетох законите, които Бог дава на евреите след излизането им от Египет, заради многото повторение, но и там имаше полезни неща. Заповеди, които са още валидни, а ние ги омаловажаваме. Сега събирам смелост да продължа  с битките. Когато започнах да чета "История славянобългарска" точно войните се оказаха  препъни камък.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

КОМЕНТАРИТЕ СЕ ПУБЛИКУВАТ, СЛЕД КАТО БЪДАТ ОДОБРЕНИ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...