сряда, 17 юли 2013 г.

Храмов празник 2013

Преливам от впечатления. Съвсем накратко.
  • Когато има съслужение с гости от чужбина, да си взимам книжката с Литургията. Много радостно и пасхално ми става всеки път, когато има възгласи на няколко езика, но установих, че четири години занимания с деца по време на службата са поизтрили някои части от нея.
  • Стоях близо до една млада монахиня и си мислех как тя е в черни дрехи, аз в бяло, но ако извадим душите си на показ, сигурно ще е обратното.
  • Много ме впечатли Апостолът: "които в Христа се кръстихте в Христа се облякохте" Гал. 3:27 А нали всички знаем за чудното кръщение на света Марина. И изобщо "Елици во Христа..." ми е много любимо.
  • А Евангелието! Има ли човек, който да остане безразличен при картината на разкаяната грешница, която умила нозете на Господа със сълзите си и го избърсала с косите си. И утешителните думи на Спасителя: "прощават й се многото грехове, задето много обикна; а комуто малко се прощава, той малко обича" Лука 7:47.
  • Имах огромното щастие да разговарям накратко с жената, която прави украсите на храма. Е, след като се възстанови от припадъка си. Започнала е работа в събота, последните щрихи завърши в началото на Литургията. Както личи от снимките работата е ужасно много, а напрежението и отговорността са огромни. И въпреки всичко жената изтърпя всичките ми въпроси и ми разкри професионални тайни отзивчиво и с усмивка.





Протодякон Илиян ни е добре известен. С кадилницата е дяконът от Румъния. Има глас като звънче. Митрополит Теофан от Яш също е отличен певец.




Няма коментари:

Публикуване на коментар

КОМЕНТАРИТЕ СЕ ПУБЛИКУВАТ, СЛЕД КАТО БЪДАТ ОДОБРЕНИ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...