четвъртък, 28 ноември 2013 г.

Протести "по християнски"

С болка в сърцето гледах в деня на погребението на дядо Натанаил обедната емисия на БНТ. Близо пет минути гледахме кадри от Варна с протестиращите там миряни, а след това в едно изречение споменаха нещо за опелото на владиката Натанаил...


И понеже шумът около избор на нов Варненски митрополит не спира, ще наруша мълчанието си по темата. В книгата за отец Серафим Роуз чета за някакъв човек - мирянин, който всяка сутрин излизал на балкона си и си казвал пет хиляди пъти Иисусовата молитва. Пет хиляди пъти! Всяка сутрин! И това го изпълвало с мир и радост. Една сутрин обаче се случило така, че друг човек имал работа под същия този балкон и, когато молитвеникът започнал последните хиляда молитви, другият започнал да вдига шум и да пречи на молитвата. Какво направил човекът на балкона?! Започнал да хвърля чинии по него...

И не мога да не се сетя за онзи епископ, дето му се оплакали, че свещениците, които ръкополага, са хора несъвършени. Той казал така:
- Всяка нощ на колене моля Бог да ми праща ангели, които да ви ръкополагам за свещеници, но Той не чува молбите ми. Затова ръкопологам това, което вие ми давате: вашите синове и братя.

Да не забравяме, че всеки народ заслужава управниците си. И аз не винаги съм доволна от съпруга си и, ако разсъждавах по човешки, трябваше отдавна да сме се развели, но слава Богу, че сме християни, защото, когато претърпим, печелим - и в този живот, и в другия. А сега отново църквата става за присмех на света. Губим и ние, губи и църквата.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...